כל מי שגידל ילדים בארץ בעשור( או יותר) האחרון, או היה כזה בעצמו מכיר את השלב שבו מתחילה ״עבודת שורשים״
לכאורה, עוד מטלה לימודית, שמסמנים עליה v וממשיכים הלאה.
אלא שלפעמים זו בעצם הזדמנות לגילוי דרמות משפחתיות וסודות מן העבר שאפילו ההורים לא ידעו על קיומם.
זה בדיוק מה שקורה בספרה החדש של אורה קרופיק ״הפרוייקט של מיכל״
מיכל היא תלמידת כיתה ז׳, אחות בכורה לאלה ואיתמר, ילדה נוחה שעוד לא ממש גילתה את המרדנות של גיל ההתבגרות, אבל מכל בחינה אחרת היא בהחלט נערה טיפוסית.
כשמיכל כמו חבריה לכיתה מקבלת הנחיות לעבודת שורשים היא מתכוונת לסיים אותה במהירות כדי להנות מחופשת החנוכה עם חברותיה ואלון, החבר הראשון שלה.
במקביל עוברת סבתה של מיכל לדיור מוגן, ומיכל ואמה מפנות את דירת הסבתא מחפציה.
בחיבור הזה שבין פינוי הדירה לעבודת השורשים מתגלה סוד משפחתי, פצעים ישנים נפתחים ו.. את השאר לא אגלה כמובן.
אורה קרופיק מכירה היטב בני נוער והדבר ניכר בכל ספריה, גם ב״פרוייקט מיכל״
הדמויות בספר מעלות תמונות לאינסטגרם, מתכתבות בוואטס אפ, משתמשות באימוג׳י, סנאפצ׳ט ואפליקציות של החלפת פרצופים, ויחד עם זאת יש רובד עמוק בספר, שנותן ערך אמיתי לקורא.
אני כבר מזמן לא נוער, אבל גם אני קראתי אותו בעניין רב, והזדהיתי עם הדמויות.
אני בטוחה שבני נוער שיקראו את הספר הזה ירגישו שהסופרת מבינה אותם, מתייחסת אליהם בגובה העיניים, וההתבוננות שלה בהם היא מתוך סקרנות וכבוד.
מומלץ ביותר החל מכיתה ה׳ או ו׳
ואם אתן מורות בחטיבת ביניים, הנה לכן רעיון איך לפתוח את הנושא של עבודת שורשים.
לקריאת המלצה על ספריה הקודמים של אורה קרופיק לחצו כאן וגם כאן