הבית לאוהבי המילה הכתובה

3 ספרי מתח להפגת חום יולי אוגוסט

3 ספרי מתח להפגת חום יולי אוגוסט

spirit-1272923_1280בין אם אתם מאנשי החורף ובין אם מאנשי הקיץ, ודאי תסכימו איתי שגם בחסות המזגן החום מורגש היטב ומבקש להוריד הילוך.

עבורי, ספרי מתח שייכים בדיוק לתחום הזה של הורדת הילוך,  לרוב, העלילה כל כך רחוקה מחיי (וטוב שכך)ואני מרגישה כאילו יצאתי לחופשה מהמציאות, וגיליתי כמה טוב לי באותה מציאות נטולת בלשים וקונספירציות רצח.

מה גם שהצמרמורת שהפחד יוצר מעוררת קרירות רגעית 🙂

אז, בלי להשאיר אתכם במתח מיותר הנה הרשימה:

הכי בעולם/ ליסה גרדנר

אם שמה של הסופרת מוכר לכם, סביר להניח שקראתם את ספרה ״מחבואים״ עליו כתבתי כאן

גם בספר הזה כמו ב״מחבואים״ הבלשית היא די-די וארן אשר מנהלת מירוץ נגד הזמן כדי לפענח רצח ולהציל ילדה נעדרת בת שש. בדרך לכך היא נאלצת להתגבר על לא מעט קשיים ןעל סודות משפחתיים.

הספר נפתח בשאלה שהיא הציר העיקרי בספר, כמו בספרי מתח רבים, ״בסופו של דבר, זו השורה התחתונה. את מי את אוהבת וכמה תהיי מוכנה לסכן למענם?״

גם כאן עד העמוד האחרון ממש דברים משתנים ומה שחשבנו שהוא התשובה לשאלה בתחילת הספר עובר שינויים שוב ושוב.

״שקרים קטנים גדולים״ אותו כתבה ליאן מוריארטי , שקרים וסודות הם חומר גלם מעולה לספרי מתח, ואכן ספרה הקודם הוא ״ סודו של הבעל״

נתחיל מהשקרים- העלילה מתרחשת במקום הכי פחות חשוד לכאורה. עיירה קטנה, בית ספר יסודי, הורים עם חיבת יתר לפעילות בית ספרית וערב טריוויה להורים שמסתיים במוות- רצח או תאונה? זו השאלה והתשובה כמבן ניתנת רק בסוף.

ליאן מוריארטי כתבה ספר שנון, עם קריצה סאטירית לכיוון ההורים על טיפוסיהם השונים. בתוך העלילה משתלבים קטעי תמלול מהחקירה אשר מוסיפים מידע ושאלות חדשות גם יחד.

״סודו של הבעל״ היה בהחלט מסקרן וסוחף, אבל ״שקרים קטנים גדולים״ עולה עליו בהרבה.

הספר השלישי והאחרון להיום הוא ״מסילת המוות״ שכתב טים ויבר. דייוויד רייקר הוא עיתונאי לשעבר, לאחר טרגדיה שעבר, עזב את מערכת העיתון וכיום הוא מתמחה באיתור נעדרים.

הוריה של מייגן, נערה בת 17 שנעדרת מספר חודשים פונים אליו. תוך כדי החקירה הוא חושף סודות ושקרים, נתקל בעוד ועוד סכנות. ההבחנה בין טובים לרעים אינה ברורה. האם ניתן לסמוך על השוטרים? אולי הם מקור לסכנה בעצמם?

האם מותר לסכן נערה אחת לצורך תפיסת פושע סדרתי?

כל השאלות הללו נותרות מהדהדות גם לאחר הקריאה.

שיהיה קיץ קל ונטול מתח מחוץ לספרים.

להמלצות על ספרי מתח נוספים לחצו כאן

 

 

פוסטים באותו נושא

מעוניינים להישאר מעודכנים ?

הירשמו לניוזלטר שלי:

וקבלו מידע על מאמרים ועדכונים חדשים