הבית לאוהבי המילה הכתובה

ההמלצות שלי לשבוע הספר 2016

ההמלצות שלי לשבוע הספר 2016

חגיגות שבוע הספר העברי( אשר בחלק מהמקומות נמשכות חודש, למרבה השמחה) מתקרבות אלינו וזה זמן מעולה להצטייד ברשימת קניות ולצאת ליריד, לנשום את האווירה החגיגית ולשכוח לרגע את המציאות.

נתחיל עם ספרים ישראליים חדשים:

אם חשקה נפשכם ברומן המבוסס על תקופת המקרא ויחד עם זאת מציג את עוצמתן של נשים ותושייתן  ההמלצה שלי היא על ספרה של חוה עציוני- הלוי ״כחוט השני״(הוצאת אריה ניר-מודן)

זהו סיפורן של חמש בנותיו של צלפחד, שהתייתמו מהוריהן, והן פונות אל משה ודורשות לרשת את נחלת אביהן, וזאת בניגוד לחוקי הירושה המקובלים באותה תקופה.

הספר משלב שפה מקראית ועברית בת זמננו, וכמו בספריה הקודמים נוסף נפח לדמויות המקראיות והשילוב בין הידע התנכ״י לדמיון יוצר עלילה מסקרנת.

ילד מקולקל– ספרו השני של דרור שגב(הוצאת מרום), ספר מרגש, מכאיב ומנחם בו זמנית, יגרום לכם לדמוע ולהתאהב(זה לפחות מה שהוא גרם לי)  להמלצה המורחבת לחצו כאן

גלבי-(הוצאת ידיעות ספרים) ספרה המדובר והמופתי של איריס אליה כהן, שמצליחה להתעלות על עצמה בכל ספר מחדש,הוא מטלטל, מלא אהבה וחמלה, הומור לצד כאב גדול. כמו תמיד אהבתה הגדולה של הכותבת לשפה העברית מורגשת ומדבקת, מעוררת חשק לגלגל את המילים כסוכריות על הלשון.

לקריאת ההמלצה המורחבת לחצו כאן 

״מלאכים באופק״ הוא ספר הביכורים של מרב זקס פורטל. הוא גרם לי לאאבד שעות שינה, מאחר והוא כתוב בצורה קולחת, ונשאבתי לתוכו.

לקריאת ההמלצה המורחבת לחצו כאן

 

גם לבני הנעורים ממתין ספר נפלא ״ כמעט שם״ שכתב רועי סלמן. למען האמת, מדובר בספר שלא רק נוער יהנה ממנו.

הכתיבה של רועי סלמן נוגעת, מלאת חמלה, וצלולה.

רועי סלמן מכבד את הקוראים שלו, הכתיבה שלו אינה מתיילדת, הוא לא מסתיר את קשיי המציאות, ולא מתחמק מטרגדיות ומוות. הוא כן נותן כוח להתמודד , ולגיטימציה למה שלרוב מושתק, בעיקר כשיש ילדים בסביבה.

לקריאת ההמלצה המורחבת לחצו כאן 

ספר נוער נוסף שריגש אותי ומומלץ בחום הוא ״תראי אותך״ של אורה קרופיק. לקריאת ההמלצה המורחבת לחצו כאן

מהנוער נעבור לילדים הצעירים יותר:

״ אבא ואמא יושבים על קוצים״ (הוצאת רימונים)ספרם של צח פלדמן וולדיק סנדלר -ההנאה מובטחת להורים ולילדים. לקריאת ההמלצה המורחבת לחצו כאן

 אל תוותרו גם על ״ביצה של תנין״ שכתבה איילת שמיר ואיירה שירז פומן(הוצאת עם עובד) כי מה יכול להיות יותר כיף מילד קטן שנרדם מתחת לשמיכת הפוך, חבוק בזרועותיכם אחרי שקראתם יחד כמה שירים?

לקריאת ההמלצה המורחבת לחצו כאן

מעדיפים לרכוש ספרים שיצאו מהגנה ומחירם מוזל?( אם כי למיטב הבנתי בשבוע הספר גם ספרים חדשים נכנסים להנחה. מצד שני כבר בלבלו אותי לגמרי עם כל השינויים)

הנה כמה שלמרות הזמן שחלף מאז קראתי אותם הם מייד עולים במוחי כשמתבקשת המלצה:

״את כל הילדים בעולם״ ספרה הענוג ומכמיר הלב של טל ניצן, זהו הספר ששבר לי את הלב והחיה אותו בו זמנית. דמותו של נועם נכנסה לי ללב עד כדי כך שחלמתי עליו.

לקריאת ההמלצה המורחבת ״ תראי אותך״לחצו כאן

״ מכתוב״(הוצאת הקיבוץ המאוחד) ספרה הראשון של איריס אליה כהן, עליו זכתה בפרס שרת התרבות ופרס רמת גן. עד היום אני מאוהבת בחלק מהדמויות, ורואה אותם לנגד עיניי.

לקריאת ההמלצה המורחבת לחצו כאן

ולסגירת הרשימה המומלצת הנה גם ספר מתורגם ״סיפור זמני״ שכתבה רות ל׳ אוזקי ותרגמה יעל סלע(הוצאת עם עובד) הספר משלב תעלומה ופילוסופיה, היסטוריה וגאוגרפיה.  יש רגעים שהסבל של הדמויות קשה מנשוא גם עבור הקורא, באחרים ההומור והחמלה שופעים

לקריאת ההמלצה המורחבת לחצו כאן

חג ספר שמח לכולנו

פוסטים באותו נושא

מעוניינים להישאר מעודכנים ?

הירשמו לניוזלטר שלי:

וקבלו מידע על מאמרים ועדכונים חדשים